You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגת האלופות - בני ממבע, נערים ב' - צפון
יש אליפות. שחקני בני ממב"ע חוגגים (צילום: סלאב רבאח)

ליגת האלופות - בני ממבע, נערים ב' - צפון

חג נבי שועייב של העדה הדרוזית הוא זמן מצוין לפרגן לאלופה הטריה של מחוז צפון, שעשתה הישג מרשים למרות ההתמודדות עם מציאות ביטחונית מורכבת

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

פינת "ליגת האלופות" - פינת הפרגון וההצדעה שלנו לקבוצות שזכו באליפות רשמית בשנתוני הנערים והנוער, מגיעה היום לנקודה הצפונית ביותר שלה - צפון הגולן. קבוצת נערים ב' של בני ממב"ע - המייצגת את כפרי הדרוזים ברמת הגולן, זכתה בסופ"ש האחרון באליפות ליגת צפון, לאחר שניצחה ביום חמישי האחרון 1:5 את הפועל דיר חנא עם תחילתו של חג נבי שועייב של העדה הדרוזית.

משחק האליפות של קבוצת נערים ב' של בני ממב"ע, המודרכת ע"י באסל קדמאני, התקיים הרחק מהבית - היה זה משחק חוץ מול הפועל דיר חנא. שערים שכבשו: תיאם רבאח בדקה ה-35, ובמחצית השניה בזה אחר זה - ליאן טרביה, איוב ראם, מואר חלבי ומלך שערי הקבוצה, ג'ואד כחלוני, סללו את הדרך לניצחון הגדול. וויליאם ניקולא כבש שער מצמק לזכות דיר חנא בדקה ה-59.

ליגת צפון לא הגיעה לסיומה, לא היה קל לעקוב אחריה בגלל חוסר אחידות בכמות משחקי הקבוצות, אך לאורך שלבים רבים סיפקה מאבק מרתק בצמרת הטבלה בין ארבע קבוצות: בני ממב"ע וקבוצות "צו פיוס" של מ.ק קצרין גולן, הפועל מרום הגליל ומ.כ גליל גולן. בני ממב"ע הצליחה לשמור על יציבות מרשימה ולבסוף היא זוכה בכל הקופה, כשלזכותה מאזן נטול הפסדים העומד על 17 ניצחונת ו-2 תוצאות תיקו, המקנים לה כ-93 אחוזי הצלחה.

בני ממב"ע נהנית מהגנה חזקה ויציבה, בראשות השוער - ג'וליאן איוב והבלם - נשאן רבאח, קפטן הקבוצה. הגנת ממב"ע ספגה רק 20 שערים ב-19 משחקים. ההתקפה הגנת מ.כ גליל גולן ספגה 16 שערים ב-17 משחקים, כך שמוקדם לדעת מי תסיים את העונה כקבוצת ההגנה הטובה בליגה. בגזרת ההתקפה בני ממב"ע קרוב לוודאי לא תסיים את העונה כקבוצת ההתקפה הפוריה בליגה. הקבוצה כבשה 66 שערים, לעומת 76 שכבשה מ.כ גליל גולן. הכובשים המצטיינים של ממב"ע הם: ג'ואד כחלוני (יליד דצמבר 2007) - שכבש 26 שערים ומוליך את טבלת מלך שערי הליגה, וליאן טרביה - שכבש 14 שערים.

המנהל המקצועי והמייסד מתמוגג

ווג'די אלקיש, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, הנמנה על מייסדי המועדון ומשמש גם כמאמן הקבוצה הבוגרת, מסכם בסיפוק מירבי את ההישג: "לא מובן מאליו בעונה כזו כמו שאנו עוברים באזורנו, שנמצא בעין הסערה של חזית הצפון במלחמה, לעשות הישג כל כך מרשים. הרבה מהאימונים של הקבוצה בוטלו בגלל המצב הביטחוני. אם לא די בכך שכל משחק חוץ שלנו מחייב נסיעה ארוכה, הרי שזה היה בתנאים לא קלים בשל המצב הביטחוני. מה שמיוחד בקבוצה הזו היא האחדות והחברות, התמיכה של השחקנים אחד בשני וזה שהיא לא הייתה תלויה במיוחד ביכולת של מספר שחקנים. כל הכבוד לשחקנים, למאמן ולהורי השחקנים, להנהלה בראשות אדהם רבאח, שידעו להתעלות בסיטואציה הקשה הזו ולהביא את הקבוצה לזכייה מרשימה באליפות".

לפני מספר שנים בבני ממב"ע חגגו זכייה באליפות של קבוצת נערים ב', אך נאלצו לוותר על מימוש ההישג בקבלת מקום בליגה הארצית של שנתון נערים ב' בעונה שלאחר מכן. לדבריו של ווג'די אלקיש, הפעם ממב"ע מכוונת להשתתפות בליגה הארצית בעונה הבאה: "יש לנו בסגל הקבוצה שחקנים ילידי 2009 ויש הרבה חבר'ה ילידי 2009 מהכפרים בגולן, שמשחקים בקבוצות אחרות. אנחנו נעשה מאמץ לקבץ מהקאדר הזה הקבוצה ונשמח לקלוט עוד שחקנים מרחבי הגולן והגליל. מאמינים ביכולתנו להקים קבוצה שתייצג בכבוד את המועדון ואת הגולן כולו".

לאורך השנים רוב מסיימי שנתון נערים ב' בבני ממב"ע מצאו עצמם מבצעים מעבר חד בעונה שלאחר מכן לקבוצת הנוער. הפעם הסיטואציה עשויה להיות שונה, לדבריו של ווג'די אלקיש: "מהקבוצה הזו של נערים ב' יש לנו שכבה עבה של שחקנים ילידי 2008. אנחנו נבחן את האפשרויות ולא מן הנמנע, שתקום בעונה הבאה קבוצת נערים א'. מאוד קשה לנו עם ההוצאות של הנסיעות למשחקי חוץ, זה מקשה עלינו בפתיחת קבוצות נוספות. אנחנו מאוד מקווים שההתאחדות לכדורגל והמועצות יעזרו לנו להתמודד בעניין הזה".

אגב, לסקרנים בנוע לפירוש שם מועדון הכדורגל של בני ממב"ע, שהוקם באמצע העשור הקודם, נציין כי כל אחת מהאותיות המרכיבות את השם ממב"ע מייצגת שם של אחד מארבעת הכפרים שמייצגות קבוצות המועדון: מ- מסעדה, מ-מג'דל שמס, ב- בוקעאתא, ע- עין קיניא.

גביעים ומדליות למסיבת הסיום, כבר הזמנתם? מוזמנים להסתכל בסרטון הבא ולהתרשם מחברת צחובוי - החברה הותיקה והמקצועית ביותר בארץ לייצור גביעים ומדליות. לכניסה לאתר האינטרנט של צחובוי,לחצו כאן